Techniki SEO pozwalające na pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop

Największą zaletą optymalizacji jest jej elastyczność. Każdy z elementów możesz spersonalizować wykorzystując dostępny szablon stanowiący podstawę Twojego działania. Każda strona wymaga innych narzędzi w zależności od jej celów. Warto więc dowiedzieć się jakie techniki wykorzystuje pozycjonowanie sklepu internetowego prestashop. Branża e-commerce jest jedną z najbardziej wymagających z uwagi na liczną konkurencję, trendy, a przede wszystkim konsumentów.

Czym jest platforma PrestaShop?

Jest to darmowa platforma e-commerce pozwalająca stworzyć i zarządzać sklepem internetowym. Opiera się na oprogramowaniu Open Software, co umożliwia dostęp do spersonalizowanej optymalizacji za pomocą kodu źródłowego strony. PrestaShop pozwala zarządzać całym serwisem w różnych wersjach językowych, płatnościami, wysyłkami, obsługuje kanały RSS, newsletter, ułatwia proces księgowości i magazynowania, a przede wszystkim jest SEO-friendly. Miejsce to jest dedykowane w szczególności małym i średnim firmom, które posiadają nieco mniejszy asortyment. Dopiero wersja rozszerzona pozwala na rozwój platformy.

Jakie techniki wchodzą w skład pozycjonowania sklepów?

Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop to bardzo złożony proces, w którego skład wchodzi wiele zaawansowanych technik. Oto kilka metod, które gwarantują napływ nowych klientów i dają możliwość osiągnięcia wyższej konwersji:

  • optymalizacja struktury sklepu – udoskonalenie technicznych aspektów witryny, stworzenie intuicyjnej nawigacji i dbałość o czytelność treści to świetny sposób na poprawę wrażeń użytkownika i osiągnięcie wyższej pozycji w SERP;
  • poprawa indeksowania – aby zapewnić robotom indeksującym lepszy dostęp do zawartości witryny, warto zadbać o elementy, takie jak adresy URL, opisy meta, tagi tytułu czy znaczniki obrazów. Umieszczenie w nich docelowych słów kluczowych ma korzystny wpływ na pozycjonowanie sklepu w Google;
  • linkowanie – budowanie sieci linków zwrotnych z wartościowych stron zwiększa wiarygodność sprzedawcy i skutkuje lepszymi wynikami sklepu;
  • szybkość ładowania – powolna strona to problem, który może zaważyć na sukcesie każdego biznesu. Nikt nie lubi przecież długo czekać. Aby wyeliminować ryzyko wzrostu współczynnika odrzuceń, warto pozbyć się zbędnych elementów, zmniejszyć rozmiar obrazów i ulepszyć usługi hostingowe, co pozytywnie wpłynie na prędkość ładowania.

SEO kluczem do sukcesu w sieci!

Pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop to długotrwały proces, który w zasadzie nigdy się nie kończy. Jest on związany z działaniem wyszukiwarki, zmieniającymi się czynnikami rankingowymi oraz aktualizacjami algorytmów. Musimy zrozumieć każdy z tych elementów, aby nasza strategia mogła się do nich dopasować, a w efekcie znaleźć na wysokiej pozycji rankingowej. Mimo wszystko jest to najlepsze rozwiązanie pozwalające na rozwój biznesu w ujęciu międzynarodowym, szkoda więc tracić taką okazję.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.